Більшість помилок можна виправити тільки за умови НЕ закритої зміни
Д О З А К Р И Т ТЯ Z-З В І Т У
============
"Забули внести" при відкритті зміни готівку
Що робити : Одразу внести потрібну суму
============
Внесена або винесена неправильна сума готівки
Що робити :
Порахувати різницю та операцією "Внесення/Винесення" зробити вирівнювання суми. ГОЛОВНА МЕТА - звіт каси повинен після коригування показувати правильну наявну готівку.
Повідомити касира підприємства або свого бухгалтера, що була зроблена помилка та яким чином (на яку суму) її виправили .
============
Знятий Z-Звіт без операції винесення готівки яка фактично мала місце
Що робити :
Відкрити заново робочу зміну із виконанням всіх належних операці (X-Звіт, та внесення суми залишку готівки щойно закритого Z-Звіту).
Зробити належну операцію ВИНЕСЕННЯ.
Закрити Z-Звіт.
За цю дату буде 2 Z-Звіти, що допускається. Головне зробити операцію "день в день" коли відбувся фактичний процес винесення готівки. Другий Z-Звіт також повинен зберігатись у зошиті як і інші звіти.
============
Помилка в товарах чека (пересорт / неправильная кількість)
Що робити : Визначити на яку суму була допущена помилка і в чий бік - Різниця.
Якщо з покупця отримана зайва сума (готівка/картка) - потрібно цю різницю повернути покупцю ГОТІВКОЮ (грошима)
Якщо від покупця потрібно доплатити різницю - отримайте від нього суму різниці ГОТІВКОЮ.
На помилковий 1 товар з чека потрібно зробити чек повернення ТИПОМ ОПЛАТИ - ГОТІВКА
Пробити на касі продаж правильного 1 товару ТИПОМ ОПЛАТИ - ГОТІВКА.
В результаті 2-х нових чеків (повернення та продажу) сума "готівки в сейфі" буде змінена на суму яку покупець доплатив/отримав.
============
Чек повністю закритий по касі неправильним ТИПОМ оплати
Що робити :
На чек оплачений потрібно зробити чек повернення ТИМ САМИМ ТИПОМ оплати яким закритий продаж
Пробити новий чек продажу ПРАВИЛЬНИМ ТИПОМ оплати.
ЗАУВАЖЕННЯ : При проведенні коригувальних чеків слід пам`ятати, що через термінал сума проводиться тільки 1 раз покупцем !
============
Х або Z звіт терміналу значно більше за аналогічний звіт каси.
Ймовірна проблема : Вчора на терміналі НЕ був знятий Z-звіт. Якщо такого звіту немає, значить в сумі терміналу знаходяться оплати карткою за кілька днів.
Наслідки - від продавців не вимагається вести облік змін терміналу АЛЕ при цьому звіритись у правильності торгової зміни стає важко.
Варіанти перевірки:
Швидка перевірка - скласти суми оплат карткою по КАСІ за 2 або кілька днів і якщо сума зійдеться - невідповідність зрозуміла.
Ретельная перевірка ДО поточного закриття Z-звіту термінала - роздрукувати з терміналу журнал оплат за зміну - буде видно які оплати та якою датою входять до суми термінального звіту.
============
Х або Z звіт терміналу менше за аналогічний звіт каси, при цьому готівка в касі відповідає звіту каси "Готівка в сейфі".
Ймовірна проблема : Інколи банк віддалено проводить налаштування терміналів для чого БЕЗ ПОПЕРЕДЖЕННЯ касирів знімає Z-звіт терміналу. Тому суми сплачені з ранку через термінал не входять до поточного звіту терміналу.
Що робити:
Визначте суму різниці.
На касі РРО (кнопочній) доведеться роздрукувати чеки за зміну 110 ПС 12321 ПС . Або після закриття Z-звіту каси команду 111 із вказанням дати за яку потрібен реєстр чеків.
На касі ПРРО (комп`ютерній) - відкрийте форму "Історія чеків" та кнопкою тип оплати відберіть список саме розрахунків карткою.
Подальші дії однакові для всіх типів кас :
Починаючи з ранку списку чеків на калькуляторі підсумовувати оплати карткою по касі і у разі досягнення точної суми різниці стане зрозуміло, що саме після останнього підсумованого чека відбулось зняття Z-звіту на терміналі.
Наслідки :
Наслідків немає, тому що зберігання Z-звіту термінала не є обов`язковим. Вище викладені дії дозволяють переконатись, що всі оплати карткою були успішні.
============
Х або Z звіт терміналу не сходяться при чому підрахована наявна готівка на приблизно таку саме суму не сходиться в іншу сторону.
Ймовірна проблема : При закритті чека касир використав не відповідний тип оплати.
Варіанти ситуацій :
Покупець розрахувався готівкою, а чек був на касовому апараті "закритий" карткою. В такому випадку буде наявна зайва готівка, а термінальний звіт буде на таку саме суму менший від звіту касового апарату.
Покупець розрахувався Карткою, а чек був на касовому апараті "закритий" готівкою. В такому випадку буде нестача наявної готівки, а термінальний звіт буде на таку саме суму більший від звіту касового апарату.
Наслідки - Головний наслідок - при перевірці наявної готівки в касі із X-звітом податківцями на суму розбіжності нарахують штраф у кратному розмірі.
Пошук помилки: УВАЖНО визначити де сталась помилка - знайти помилковий чек.
На касі РРО (кнопочній) доведеться роздрукувати чеки за зміну 110 ПС 12321 ПС .
На касі ПРРО (комп`ютерній) - відкрийте форму "Історія чеків" та кнопкою тип оплати відберіть список саме розрахунків карткою.
Якщо переглянувши список чеків каси не вдалось знайти чек на суму помилки доведеться на терміналі роздрукувати Журнал операцій за зміну та звіряти його із списком оплат карткою на касі.
Виправлення помилки :
Коли проблемний чек або навіть чекИ знайдені потрібно провести коригуючі операції :
Якщо чек був закритий на касовому апараті "готівкою", а розрахунок дійсно пройшов "карткою" - потрібно цей чек провести як повернення "ГОТІВКОЮ" та тут жеж набрати цей чек та провести оплату товарів "КАРТКОЮ". При цьому на терміналі ніякі дію НЕ РОБИТИ !
Якщо чек на касовому апараті був проведений "карткою", а покупець розрахувався готівкою - птрібно такий чек провести на повернення "КАРТКОЮ", а потім такий саме чек на касі провести "Готівкою". У цьому випадку термінал все одно не буде сходитись із касою але у касових звітах з`явиться рядок "ПОВЕРНЕННЯ: Карткою" де буде видно, що сума оплат карткою зменшена на суму повернення.